Tuesday, November 6, 2007

Jasper gaat goed!





Gisteren kwam de Plunketmevrouw langs om te kijken hoe het met Jasper ging. De Plunket is het NZse consultatiebureau, dus die wegen en meten en zijn er voor je als je vragen hebt en het allemaal niet meer weet.
Maar alles gaat super met Jasper; hij zit mooi op de curve waar hij mee begonnen was, dus het gaat allemaal volgens plan. Hij weegt nu 14 lb 20z oftewel 6.4 kg en z'n hoofdomtrek is 40 cm. Drie weken geleden woog hij 5.8 kg en was de omtrek 39 cm. Wat gaat dat hard dan!!
Hij is afgelopen vrijdagochtend voor het eerst naar de kinderopvang geweest en dat ging allemaal goed; hij had gedronken en geslapen en voor de rest hadden ze lekker met hem geknuffeld. Maar ik was wel blij dat ik hem om 13.00 uur weer kon ophalen! Ik weet nog toen Jeroen voor de eerste keer ging ik het echt wel moeilijk vond om je kind bij vreemden achter te laten, maar dat had ik nu veel minder. Waarschijnlijk omdat Jeroen er natuurlijk al een jaar naar toe gaat en ik de juffen ken en ze altijd goed voor Jeroen hebben gezorgd.
Jeroen is gepromoveerd naar de "over 2 group" en vindt het daar erg leuk. De eerste dag was hij een beetje in de war en liep hij iedere keer naar de verkeerde kant om te gaan slapen en z'n lunchtrommeltje te pakken, maar inmiddels weet hij waar hij moet zijn.
Dus nu breng ik op vrijdag beide kids weg; wel een gedoe; ieder z'n eigen rugzak met eten, schone kleren, luiers en voor Jeroen moet Waffie ook nog mee. En dan heb ik zelf ook nog een rugzak met werkspul mee...een hele volksverhuizing dus!
Dat was afgelopen weekend ook het geval voor het ene nachtje uit logeren. Maar je hebt het ook wel nodig want Jeroen had met z'n flesje water geknoeid en was van top tot teen kletsnat en Jasper heeft nog wel een ongelukjes die er ook voor zorgen dat hij een nieuwe outfit aan moet... En dan moet er natuurlijk ook nog allerlei speelgoed mee (autootjes, knuffels, boekjes), het campingbed, de kinderwagen met bak en een tasje voor onze spullen. Oh ja en Maartens fiets en de koelbox met snacks, ontbijt en de fameuze knoflooksaus voor de BBQ; gelukkig past het allemaal makkelijk in Dikke Berta!
Zo, ik ga ons klaarmaken voor de Playgroup. Ik moet zeggen dat dit "blog"programma makkelijk werkt, dus misschien dat we nu vaker iets op de site zetten. Moet er wel wat te melden zijn natuurlijk.......
Oh ja, nog even een nieuw grappig woord van Jeroen: "kakkerslak".

Groeten Esther

6 comments:

Anonymous said...

Ook hier kun je berichtjes achterlaten. Kies anoniem en je kunt zonder wachtwoord etc. aan de slag.

Anonymous said...

Lieve Maarten & Esther,

wat een heerlijke foto's van jullie twee mannen! Wat groeit Jasper enorm zeg!

Geniet er van en succes met het geregel allemaal.

tot snel

Anonymous said...

Hallo lieve luitjes,

Wat een gezellige nieuwe leuke site! Leuk ook om weer wat verhalen te lezen en de foto's zijn helemaal leuk! Wat wordt Jasper al groot! Jeroen is echt de trotse grote broer op de foto's! Echt leuk om te zien!
Hier gaat alles prima! Lieske loopt meer dan dat ze kruipt. Echt heel grappig. Leuk ook dat Marieke en Lukas in de buurt zijn hoor! Dat wordt genieten! Heel veel plezier en een dikke kus,

Jaap, Maaike en Lieske

Anonymous said...

hoi esther en maarten,

als ik naar jasper kijk is het net of ik jeroen weer zie toen hij bij ons op het klavertje kwam! wat een lekker ventje is het en jeroen is al een echte bink. leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.

groetjes,inge

Anonymous said...

lekkere ventjes zijn jullie kinderen geworden!
Blij dat jullie het naar je zin hebben.
gerrit en marrie

Anonymous said...

Hoi Maarten and family

Blond als ik ben duurde het even voor ik door had hoe ik nu een berichtje achter kon laten. Vriend lief hielp even :-)

Ziet er wel goed uit de nieuwe site. Wat wordt Jeroen groot zeg! Jullie hebben het goed daar geloof ik he? Dat wordt niet meer terug naar Nederland...jullie hebben jullie niche gevonden?

Blijf jullie site in de gaten houden!

Groetjes Marloes