Sunday, November 4, 2007

Bike the lake

Ik heb vandaag aan mijn eerste fietswedstrijd meegedaan. Een rondje van 42 Km om lake Rotorua. Echt getraind had ik niet dus ik kan wel zeggen dat ik redelijk kapot ben gegaan. Gelukkig had ik Esther en jeroen als support crew en zij hebben me op verschillende plekken toegejuigd en aangemoedigd. Dat was wel nodig ook! Na een enorme dip rond de 30 km heb ik dan uiteindelijk toch de finish gehaald. Van de 481 deelnemers ben ik als 241e ge-eindigd in een tijd van 1:48. Het was een hele aparte belevenis om met zoveel mensen te fietsen, zeker in NZ. En alhoewel er links en rechts naast me mensen tegen de vlakte gingen ben ik gelukkig in het zadel gebleven. Ook lekke banden zijn me bespaard gebleven dankzij mijn enorme dikke mountain bike banden.

Zaterdag zijn we met een aantal mensen naar Roturua afgereisd om ons daar met een BBQ op de race voor te bereiden. Er waren een hoop nederlanders bij dus het was erg gezellig om in het NL even bij te kletsen. Jasper heeft zich voorbeeldig gedragen en Jeroen heeft er het maximale uitgehaald. Schateren van plezier, sjansen met iedereen en een dieet van chips, sap en spekulaas. Al met al een geslaagd weekend. Foto's volgen.

No comments: