Sunday, November 25, 2007

Afscheid Lukas & Marieke :-(

Afgelopen donderdag kwamen Lukas & Mariek aan in thames voor hun laatste dagen in NZ. Donderdag avond hebben we lekker gefreubeled, gegeten en op tijd naar bed. Vrijdags moest Esther werken en Jeroen en Jasper waren op het KDV. Dus Lukas, Marieke en ik konden lekker een dagje de Coromandel verkennen. Ze hadden al een rondrit over de Coromandel gemaakt dus ik heb ze meegenomen over weggetjes waar je met de camper niet mag komen.

Via de Tapu Coroglen Road hebben we eerst naar de Square Kauri gekeken, en vervolgens zijn we via de 309 Road bij de kauri Cove uitgekomen. Die laatste had ik zelf nog niet gezien en het was behoorlijk indrukwekkend. Een stuk of 10 volwassen kauri's bij elkaar. Blijven imposante gevallen.

Daarna hebben we lekker gelunchd in Coromandel. Lekkere chili, met salsa, creme fraiche en tortilla chips. Mjam mjam. Ook nog even bij de FVC kliniek in Cormandel binnen geweest. Dat was erg klein en primitief daar. Bestaat eigenlijk maar uit 1 kamer die operatie zaal, spreek kamer en receptie in 1 is. Heel apart en het contrast met Thames is wel erg groot.

Daarna zijn we doorgereden richting Kenedy bay. Onderweg gestopt bij Lucas outlook (konden we natuurlijk niet overslaan) en tot slot lekker gededdeld bij Kennedy bay. Schelpen gezocht, pootje gebaad (water was al gewoon warm) en pringles gegeten. Daarna weer op huus aan, eten en vroeg naar bed. Ik was erg gaar van een hele dag rijden, maar het was een lekker relaxed dagje met heerlijk weer.

Zaterdag moest esther weer werken en hebben lukas en (vooral) Marieke de camper opgeruimd en schoongemaakt. De camper moest om 15:00 ingeleverd worden dus ze moesten al vrij vroeg weg. Om 12 uur was Es weer thuis en hebben we nog even met zijn allen gelunched. Daarna was het tijd om afscheid te nemen. Dat was minder leuk en Esther en ik hebben allebei een tijdje met natte oogjes rondgelopen.

Al met al vonden we het ontzettend gezellig dat ze zijn langsgeweest. Leuk om Marieke live te zien, en leuk om Lukas weer eens te zien. Ook Jeroen vond het gaaf en hij heeft heerlijk met ze gespeeld. Vooral met Lukas spelen vond hij mooi. Hij zit nog steeds in de auto: was leuk met Lukas" te zeggen.

Al met al een geslaagd bezoek!

1 comment:

Anonymous said...

Hallo lieve kinderen,
Wij zijn in afwachting van Marieke en Lukas. Het is nu bijna 1 uur 's nachts. Marian en ik hebben gekookt. We moesten nog wat dingetjes uitproberen voor de workshops. Rens en Koen hebben de hele dag gejaagd. Ik ben van plan om morgen L en M van Schiphol te halen. Ik ben erg benieuwd naar de verhalen en ik vind het natuurlijk ook leuk om ze weer te zien. Ik ga nu proberen nog wat te slapen en morgen fris weer op. Groetjes en welterusten.
Cobie