Saturday, July 26, 2008

Tropische Cycloon

Vandaag trekt een tropische cycloon over het noorden van Nieuw Zeeland. Het hart van de storm wordt vanavond om 23:00 uur verwacht, met windstoten tot 180 Km per uur. Wij gaan zo dus even wat proviand inslaan want het zou me niets verbazen als we een paar dagen zonder stroom komen te zitten. Dikke Bertha staat op standby mocht het allemaal te bar en boos worden. We houden jullie op de hoogte.

Volg hier de berichtgeving van de weerservice:

http://www.weatherwatch.co.nz/

12:06 update:
Straffe aanwakkerende wind en veul regen!

17:15 update
Wij hebben ons dak nog. Verder naar het noorden veel schade en overstromingen. Heftigste wordt hier rond middernacht verwacht.

Zondag 11:36
De storm is voor ons voorbij. Hier is het gelukkig, en in tegenstelling tot de voorspellingen, erg rustig gebleven. 30 kilometer naar het zuiden zijn er heel wat daken weggeblazen en bomen omgewaaid. In de avond is hier de wind gaan liggen en daarna ook niet meer aangewakkerd. Alles dus goed hier!


1 comment:

Anonymous said...

Hallo klieve leutjes.
Gelukkig dat de orkaan jullie heeft laten staan en dat het weer voorbij is.
Ik hoop voor jullie dat de nachten langer en rustiger mogen gaan verlopen want ik kan me voorstellen dat het niet is vol te houden.Ik heb net een heerlijke vakantie van 4 weken achter de rug waarvan 2 weken Frankrijk (Vendomne) 1 weekje thuis wat afsprken en zo en nu net terug van een heerlijk zonnig weekje Brouwershaven heerlijk iedere dag naar de zee. Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte lieve knuffel Marijke